Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje kompromisní variantu prodloužení dálnice D6 z Chebu ke státní hranici s Německem. Čtyřproudou dálnici by ŘSD mohla postavit alespoň k mostu přes přehradu Skalka. Německá strana totiž stále neplánuje na svém území rozšíření silnice k dálnici A93. Ekonomický přínos prodloužení D6 až k hranici tak podle ŘSD není dostatečný. Karlovarský kraj i ministerstvo dál chtějí přesvědčit německou stranu o výhodností propojení dálnice D6 s německou A93.
Pro kraj a zejména pro firmy, které zde působí, by lepší napojení na dálniční síť bylo výhodou. Dálnice D6 zatím končí u Chebu, v části Chlumeček Ke státní hranici pak chybí ještě úsek 8,5 kilometru. Podle ředitele Karlovarské pobočky ŘSD Lukáše Hnízdila ale za současné situace intenzita dopravy není dostatečná na to, aby dostavba dálnice až k hranici byla ekonomicky výhodná. Podle měření na tomto úseku silnice projede zhruba 5160 aut denně. „Ptali jsme se na německém ministerstvu dopravy a dostali jsme odpověď, že nyní neuvažují o rozšíření silnice od dálnice A93 k Chebu na čtyřpruh," uvedl hejtman Petr Kulhánek (za STAN)
při posledním jednání krajských zastupitelů.
Možnou alternativou by podle Hnízdila bylo omezení záměru jen na úsek od Chlumečku k mostu nad přehradou Skalka. Protože nákladově nejdražší část stavby by byla až od mostu k hranici, náklady na rozšíření silnice by to výrazně snížilo a zlepšilo by se i ekonomické hodnocení stavby.
Podle karlovarského hejtmana Kulhánka ale na rozšíření silnice mezi Chebem a dálnicí A93 mají zájem i starostové německých obcí podél silnice. „Dosavadní stanovisko německé strany je stále negativní vzhledem k nízkým kapacitám dopravy na spojce od Schirndingu na A93, to je historické stanovisko, které dosud trvá. Snažíme se jednat po několika liniích – za kraj s vládní prezidentkou Horních Frank, s landratem okresu Wunsiedel i dalšími starosty, kteří všichni mají zájem na dostavbě této dálniční spojky. Ministr dopravy pak vede dialog se svým spolkovým protějškem – to je zásadní partner, protože musí dojít k zahrnutí této stavby do spolkového zákona prioritních liniových staveb," řekl Kulhánek. Karlovarský kraj stále věří, že se podaří německou stranu o potřebnosti propojení obou dálnic přesvědčit.
Téma spojení Karlovarského kraje s německou dálniční sítí projednávalo vedení kraje i s novým prezidentem Petrem Pavlem, který region navštívil ještě před svou inaugurací. I on přislíbil, že při jednání s německými partnery myšlenku propojení podpoří.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A proto na německé straně rozšiřování na čtyř proudou silnicí už začalo...