Přechod na nového dopravce MHD v Chebu provázejí zkraje potíže. Cestující musí přejít na nové slevové karty, zvyknout si na nové jízdné řády i jiné autobusy. Dopravní podnik Cheb (DPCH), který převzal MHD po Autobusech Karlovy Vary, zatím využívá autobusy z Dopravního podniku Karlovy Vary, jehož je dceřinou společností. Vlastní autobusy bude mít DPCH možná na podzim. Komplikují to odvolání neúspěšných účastníků výběrových řízení.
Dopravní podnik Cheb měl původně podepsat s městem Cheb smlouvu na provozování MHD na deset let. Kvůli odvoláním Autobusů Karlovy Vary k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ale zatím město smlouvu podepsat nemohlo. Podepsalo tedy smlouvu v režimu mimořádné situace na jeden rok s opcí na další rok. Podle vedoucího odboru komunálního hospodářství chebské radnice Vladimíra Bartíka nebude možné podepsat definitivní smlouvu dřív, než definitivně skončí řízení u ÚOHS.
Průtahy ve výběrovém řízení ale komplikují i nákup nových autobusů, které musí podle smlouvy dopravce zajistit. "Co se týká nových autobusů, je to obdobné jako s uzavřením dlouhodobého kontraktu, tedy napadení výběrového řízení neúspěšným uchazečem a neustálá kverulace," řekl jednatel DPCH Tomáš Trtek. "Pokud by se nám podařilo všechny stížnosti na ÚOHS překonat, máme ve smlouvě s dodavatelem, že by autobusy mohl dodat do pěti měsíců. Odhadem by to tak mohlo být na začátku podzimu," uvedl Trtek.
Při přechodu na nového dopravce si lidé stěžovali například na fronty na nové čipové karty. "Vyměnit zhruba 4000 kusů předplacených karet je časově velmi náročné, ale věříme, že tuto komplikaci společně ve velmi krátké době zvládneme. Situaci ztěžuje i realita, kdy cestující, kteří si měli přijít pro nově vydanou Chebskou kartu, bohužel nedodržují předem stanovený termín převzetí. Tím se celá situace komplikuje, ale vyřešili jsme to rozdělením kanceláří pro výdej karet a příjem nových žádostí," uvedl DPCH na svých webových stránkách.
Podobně i upravené jízdní řády byly pro některé cestující problémem a obraceli se se stížnostmi na město. Podle Bartíka se menší problémy řeší průběžně, například posílením některého spoje. Zásadnější jednání všech zainteresovaných stran by pak mělo být 20. ledna. Město Cheb hradí provozovateli MHD prokazatelnou ztrátu ve výši zhruba 17 milionů korun ročně. Dalších asi 1,7 milionu stojí bezplatné jízdné pro žáky, studenty do 26 let a seniory. Město také přispívá na dopravu mezi Chebem a Františkovými Lázněmi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.