Trolejbusy nahradily v Mariánských Lázních před 70 lety, 27. dubna 1952, původní úzkorozchodnou elektrickou dráhu tramvají. Za tuto dobu zde prošla tato forma dopravy obdobími rozkvětu i úpadku, kdy se uvažovalo o jejím nahrazení autobusy. Nakonec se ji ale podařilo zachránit. V roce 2020 mohlo město díky dotaci EU nakoupit osm nových trolejbusů vyrobených v plzeňském podniku Škoda Electric za 121 milionů korun. Nové trolejbusy jsou modernější a mají i bateriový pohon, aby mohly vyjet i mimo trakci. Vozy ujedou mimo trakční vedení asi 12 až 15 kilometrů.
Tramvajová doprava byla v Mariánských Lázních zavedena na počátku 20. století, po druhé světové válce se ale rozhodlo, že bude nahrazena dopravou trolejbusovou, podobně jako třeba v Jihlavě či Českých Budějovicích. Trolejbusový provoz měl stávající trasu tramvaje zcela pokrýt a navíc by mohl zajistit dopravu i do jiných částí města.
Již druhý den po ukončení provozu tramvají 26. dubna 1952 vyjely do ulic první trolejbusové vozy typu Škoda 7Tr. Zprvu existovala jen jedna trať vedoucí od nádraží ke Goethovu náměstí (tehdy Gottwaldovu) v centru města. Vedla většinou v trase zrušené tramvajové linky, ale byla navíc prodloužena přímo do centra lázeňské čtvrti. O rok později, 30. dubna 1953, byl otevřen pro veřejnost i nový úsek k Lesnímu prameni.
Počátky trolejbusové služby provázely komplikace, vozy trápila zvýšená poruchovost. Po vychytání různých závad se ale provoz stal spolehlivým a stabilním. Trolejbusy se používaly i na převoz rekreantů ROH, jejichž turnusy se pravidelně střídaly. V dalších desetiletích se provoz rozšiřoval o nové vozy a vznikaly nové linky.
Úpadek trolejbusového provozu nastal koncem 90. let a na přelomu nového tisíceletí. Značně podinvestovanému systému chátral vozový park, trolejové vedení i ostatní trakční zařízení, radnice i provozovatel MHD preferovaly přechod k autobusové dopravě. V roce 2011 dopravce Městská doprava Mariánské Lázně navrhl, že trolejbusovou dopravu nahradí autobusy. Rozsah trolejbusové dopravy tehdy představoval 12 km tratí, čtyři linky a devět trolejbusů.
Po komunálních volbách v roce 2014 však vedení města převzala Pirátská strana, která jako jediná přiznala ve svém programu trolejbusům podporu. Budoucnost městské hromadné dopravy vyvolala bouřlivé diskuse o případné náhradě trolejbusů moderními elektrobusy. V neprospěch elektrobusů však hovořily nedostatečné a spíše negativní zkušenosti z jiných měst. Po zpracování několika studií nakonec zvítězila varianta systému založeného na trolejbusech vybavených trakční baterií. Po získání dotace od Evropské unie mohlo město nakoupit osm nových trolejbusů Škoda 30Tr. Vozy předchozího typu 24Tr byly postupně vyřazeny, poslední vyjel do provozu vloni v únoru. A v listopadu už bylo všech osm nových vozů v provozu.
Podle některých starousedlíků trakční vedení lázeňské město spíše hyzdí, podle jiných jsou trolejbusy ve městě tradicí a podílejí se na vytváření jeho image. V současné době jezdí v Mariánských Lázních čtyři trolejbusové linky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.