Ačkoliv je počet letů v celé Evropě omezen na minimum, musí být zajištěna funkčnost mezinárodních letišť. To platí i pro to karlovarské, kde je sice personální obsazení zredukováno na minimální počty, nicméně musí vykazovat funkčnost.
„Nevíme, kdy začne letová sezona, ale vzhledem k současné covidové situaci je jasné, že to nebude brzy. Musíme stále platit mzdy zaměstnanců a další náklady, i když se nelétá. Letiště musí vykazovat funkčnost. I proto je už nyní jasné, že v letošním roce nebude finančně soběstačné a budeme ho muset dotovat z krajského rozpočtu," sdělil hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek (KOA).
Největší ztrátou pro karlovarské letiště bylo ukončení letů společnosti Poběda, což v minulosti znamenalo velký finanční výpadek. Když to vypadalo na obnovení spolupráce, přišla pandemie. Problémy ale nemá jen karlovarské letiště, podobně jsou na tom i ta ostatní v České republice. Vedení kraje tak chce společně s dalšími regiony iniciovat jednání s ministerstvem dopravy o začlenění regionálních letišť do základní dopravní infrastruktury státu.
„Tuto otázku hodláme otevřít, protože si myslíme, že by to tak bylo správně. Stát by měl říci, která letiště jsou pro něj důležitá a o ty se postarat. To znamená, že by zajistil i investice do jejich rozvoje a tak dále. My si totiž myslíme, že například rozšíření vzletové dráhy na karlovarském letišti nemá být krajskou investicí,“ doplnil Jan Bureš (ODS), náměstek hejtmana pro oblast dopravy.
Problematika regionálních letišť bude i jedním z témat, které chtějí zástupci Karlovarského kraje otevřít na plánované videokonferenci Asociace krajů České republiky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.