ŘSD začalo řešit, zda má ekonomicky smysl vést obchvat Karlových Varů tunelem

Autoři | Foto Se svolením ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic začne zpracovávat ekonomickou studii obchvatu Karlových Varů tunelem. Jde o první krok v přípravě stavby, který stanoví, jestli toto řešení přinese vzhledem k nákladům přijatelné zlepšení dopravy.

Ekonomické hodnocení by mělo být hotové zřejmě na konci července, řekl ředitel karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Lukáš Hnízdil. „V dubnu jsme dostali pokyn od ministra a začali jsme tuto variantu připravovat, začínáme ekonomickým hodnocením. Podle posledních informací se v současné době zpracovává dopravní model, který pak bude vstupovat do ekonomického hodnocení. Předpokládám, že až budeme mít nějaké výstupy, budeme vědět, jestli ta varianta má naději, nebo naopak se neblížíme požadovaným ekonomickým výsledkům," uvedl Hnízdil.

Urychlení přípravy obchvatu Karlových Varů prosazuje zejména Karlovarský kraj. Podle hejtmanky Jany Mračkové Vildumetzové (ANO) by se příprava obchvatu měla dělat zároveň s přípravou rozšíření silnice I/13 z Karlových Varů na Chomutov. S tím, jak rychle se do Karlových Varů přibližuje dálnice D6, lze očekávat zesílení provozu.

Zrychlení dopravy by prý nebylo významné

Pokud se v jednom místě potkají dálnice D6 a rozšířená silnice I/13, mohou vznikat dopravní problémy zácpy, pokud přes Karlovy Vary povede jen současný průtah. Má sice čtyři pruhy, nemá ale odstavné pruhy, je na něm omezená rychlost a v prudkých zatáčkách je vyšší riziko nehod. „Teď sami vidíte u čerpací stanice, jakým způsobem se nahromadí doprava a jak tam ti lidé musí čekat, a to jenom kvůli zúženému jednomu pruhu,“ řekla Mračková Vildumetzová.

Ředitel karlovarské ŘSD vysvětlil, že na ekonomické posouzení mají vliv na jedné straně potřebné náklady, které u varianty s tunelem nebudou malé. Na druhé straně by to přineslo výhody pro dopravu, například zvýšení bezpečnosti. Zrychlení dopravy by ale nebylo oproti současném průtahu významné.

Náměstek primátorky Martin Dušek (ANO) připomněl, že obchvat Karlových Varů byl navržen nejprve ve třech variantách, z nichž dvě počítaly se silnicí, která by vedla severně kolem lázeňského města. A ačkoli město dávalo zprvu přednost velkému obchvatu mimo město, náklady na stavbu by byly vysoké a objížďka města natolik velká, že by řidiči neměli motivaci po obchvatu jet, ale mohli by stále jezdit přes Karlovy Vary. Nakonec tak i město Karlovy Vary přijalo variantu s tunelem.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky silnice, dálnice, obchvat, Karlovy Vary, ŘSD

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.