Někteří obyvatelé Karlových Varů si stěžují na špatnou organizaci očkování ve velkokapacitním centru v KV Aréně. Dnes ráno jich tam stály desítky a čekaly, až na ně přijde řada. Problém ale podle našich informací není v očkovacím centru, ale v tom, že lidé chodí s velkým časovým předstihem.
„Dědovi je 86 let. Už měsíce nechodí na nákupy kvůli bezpečí a teď tady musí stát s dalšími padesáti lidmi, bez rozestupů a čekat až na něj přijde řada. A to jsme byli objednáni na čas,“ postěžovala si dcera seniora, která ho doprovázela na dnešní očkování. Sama přiznala, že již očkována byla, ale to co dnes zažila, ji přišlo přinejmenším smutné. „Nyní se očkují starší ročníky a to jsou lidé, kteří mají zafixováno všude chodit včas a někdy raději i dříve. Proto vznikají takové fronty. Lidé si ale nemají kam sednout a pro většinu z nich je tohle hodně vysilující,“ dodává dcera seniora.
Podle Josefa Märze (nez.), uvolněného krajského zastupitele pro oblast zdravotnictví, jsou fronty vždy jen před otevřením centra. „Během provozu už pak žádné fronty nevznikají a odbavení lidí je plynulé. Ty ranní fronty jsou dány hlavně tím, že lidé chodí o hodně dříve,“ řekl Josef März.
To potvrzují i návštěvníci očkovacích center v kraji, kteří většinou tvrdí, že byli odbaveni na čas, bez problémů a během pár minut. Občas se ale zádrhel někde najde. Většinou se ale nejedná o pochybení centra, ale právě klienta. To potvrzují i lidé na svých facebookových profilech, kteří popisují různé příhody. „Je 7:45 a na dveře praktického lékaře klepe seniorka. Dobrý den, jsem objednána na 8:50 a jsem už raději tady,“ popisuje v diskusi Tomáš Vyhlídka. Další popisují, že klienti objednaní na 18 hodinu postávali v týdnu ve frontách už od 17 hodin. Problém může nastat i při vyplňování dotazníku, který je ale ke stažení na webu a proto by lidé také ušetřili čas, kdyby ho přinesli už vyplněný. Na to poukazuje například Jana Chamrová: „Jestli někdo ty staré lidi přes počítač zaregistroval, tak si i mohl najít, co všechno potřebují s sebou a vybavit je těmito věcmi.“
Dnešní stížnosti se dostaly i k opoziční zastupitelce Janě Mračkové Vildumetzové (ANO), která požádala hejtmana kraje o zajištění dodržování rozestupů a například i pomoc lidem s vyplněním zmiňovaných formulářů. „Určitě je velmi dobře, že chceme naočkovat co nejvíce lidí, starší občané ale většinou chodí na očkování dříve a stojí tam pak ve frontě, není tak možné zajistit optimální časový harmonogram. Někteří lidé mají i zdravotní problémy a nezvládnou déle stát a v neposlední řadě může při nedodržování rozestupů dojít k nákazám. Dlouho se také čeká kvůli samotné registraci - vypsání formulářů. Určitě by pomohlo, kdyby pracovníci centra pomáhali organizovat příchozí právě při tvoření front, či pomohli třeba starším lidem, aby si mohli někde sednout. Nyní je i velká zima a nejen senioři mohou při čekání venku snadno prochladnout,“ žádá opoziční zastupitelka a dodává, že má od mnoha občanů i informace, že vůbec nečekali a byli s organizací ořčkování naopak velmi spokojeni. „Možná to je každý den a v danou hodinu jiné, přesto by bylo dobře mít to zmapované a ještě lépe zajištěné,“ dodává Jana Mračková Vildumetzová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.