Karlovy Vary nadále chtějí, aby průtah městem po dostavbě dálnice D6 vedl tunelem

Autoři | Foto Martin Singr

Karlovy Vary dávají dál přednost tomu, aby průtah městem vedl tunelem místo delší trasy po povrchu. Studie ekonomickou výhodnost tunelu zatím nepotvrdily.

Lázeňské město se obává toho, že po dostavbě dálnice D6 ke Karlovým Varům a budoucím rozšíření silnice I/13 do Chomutova bude současný průtah městem nedostatečný. Tunel by situaci mohl řešit, řekl náměstek primátorky města Martin Dušek (ANO).

„Město už před časem vydalo své stanovisko, které bylo v duchu toho, co vyšlo i Karlovarskému kraji, to znamená dopravní řešení zatunelování současného průtahu do svahu pod Růžovým vrchem, přičemž zaústěné by to mělo být u Pražského mostu a vyvedené v prostorách u Kauflandu. A 6. října letošního roku bude veřejné projednání změny zásad územního rozvoje na Karlovarském kraji v zastupitelském sále, kde by se mělo definitivně vykomunikovat toto řešení,“ uvedl Dušek.

Varianta obchvatu Karlových Varů tunelem ekonomicky nevychází

Varianta obchvatu Karlových Varů tunelem ekonomicky nevychází, ukázala analýza Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Karlovarský kraj proto apeluje na ministerstvo dopravy, aby se obchvatu věnovalo a garantovalo jeho financování. Podle vedení kraje i...

Pokud by se průtah městem tunelem zanesl do Zásad územního rozvoje Karlovarského kraje, byl by to první krok k jeho budoucímu vybudování. To je ale zatím právě kvůli ekonomického hodnocení přínosu stavby mimo plány ministerstva dopravy. Hlavními důvody negativního hodnocení tunelu jsou vysoké stavební náklady, které se odhadují na 17,8 miliardy korun, ale také provozní náklady takového řešení. Byly by asi 100 milionů korun ročně. Také možné zvýšení rychlosti v tunelu by nebylo takové, jako by bylo možné na klasické silnici.

Přesto chtějí Karlovarský kraj i město Karlovy Vary apelovat na ministerstvo, aby se situací zabývalo. Podle Duška by podle měření četnosti dopravy a výhledu do budoucna mohl nynější průtah městem, který je veden nad zemí ve čtyřech pruzích, vydržet kapacitu dopravy minimálně do roku 2040. Ministerstvo podle něj ale připouští i možnost stávající průtah upravit tak, aby méně zatěžoval okolí hlukem, například dostavbou protihlukových stěn nebo pokládkou méně hlučného asfaltu. Upravit by se mohlo i dopravní značení tak, aby v případě nehody nebo oprav nebyl blokován celý obchvat.

Hodnocení článku je 90 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky tunel, D6, průtah, tunel, silnice, obchvat, Karlovy Vary

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.