ŘSD rozšiřuje nájezd na I/6 v Karlových Varech, uzavřená je Hybešova ulice

Autoři | Foto Se svolením MMKV

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo rozšiřovat a prodlužovat nájezd na silnici I/6 na průtahu Karlovými Vary ve směru na Cheb. Se stavebními pracemi se pojí i uzavírka Hybešovy ulice a nájezdu na průtah od Chebského mostu u obchodního domu Baumax. Nájezd by měl být hotový v září.

„Stavba bude trvat 60 dní. Pruh na silnici I/6 rozšíříme a jeho délka se prodlouží o 51 metrů. Nájezd osadíme novými betonovými svodidly a změníme připojení k prodejně Baumax,“ upřesnila parametry stavby mluvčí ŘSD Kamila Zahálková. Cílem úpravy nájezdu na průtah Karlovými Vary po silnici I/6 je zvýšení bezpečnosti v nepřehledném místě v centru města. To je i přes výstražné dopravní značení a sníženou rychlost místem častých dopravních nehod. Stavbu provede společnost Roadfin stavby za 7,12 milionu korun bez DPH.

Podle mluvčí karlovarského magistrátu Heleny Kyselé je uzavírka Hybešovy ulice a připojovacího pruhu na průtah odborem dopravy povolena do 11. září. „Doprava na silnici I/6 ve směru od Prahy na Cheb bude svedena do jednoho jízdního pruhu,“ uvedla. Dopravní omezení může v centru města komplikovat dopravu. Objízdná trasa vede přes Rybáře na okružní křižovatku u Lidlu nebo od Chebského mostu přes Tuhnice rovněž na okružní křižovatku u Lidlu.

ŘSD začalo řešit, zda má ekonomicky smysl vést obchvat Karlových Varů tunelem

Ředitelství silnic a dálnic začne zpracovávat ekonomickou studii obchvatu Karlových Varů tunelem. Jde o první krok v přípravě stavby, který stanoví, jestli toto řešení přinese vzhledem k nákladům přijatelné zlepšení dopravy.

Průtah Karlovými Vary je po silnici I/6 vedený ve dvou pruzích v obou směrech. Ministerstvo dopravy a ŘSD s městem i krajem dlouhodobě zvažují varianty, jak tranzitní dopravu ze širšího centra města odvést. Podle červnového vyjádření ředitele karlovarské pobočky ŘSD Lukáše Hnízdila se pracuje na ekonomické studii obchvatu Karlových Varů tunelem. Jde o první krok v přípravě stavby, který stanoví, jestli toto řešení přinese vzhledem k nákladům přijatelné zlepšení dopravy. Studie by měla být dokončena v závěru července.

Obchvat Karlových Varů byl navržen ve třech variantách, z nichž dvě počítaly se silnicí, která by vedla severně kolem lázeňského města. A ačkoli město dávalo zprvu přednost velkému obchvatu mimo město, náklady na stavbu by byly vysoké a objížďka města natolik velká, že by řidiči neměli motivaci po obchvatu jet, ale mohli by stále jezdit přes Karlovy Vary. Nakonec tak i město Karlovy Vary přijalo variantu s tunelem.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky silnice, ŘSD, Hybešova ulice, Karlovy Vary, I/6, obchvat

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.