Úsměv a prameny, Mariánské Lázně mají novou vizuální identitu

Autoři | Foto Se svolením města Mariánské Lázně (2x)

Mariánské Lázně představily novou vizuální identitu města i jeho institucí. Měla by přinést moderní výtvarný jazyk, který odráží charakter lázeňského města a především emoci, pocit klidu, radosti a wellbeing, jež jsou s Mariánskými Lázněmi spjaty.

Identita pracuje s jednoduchými geometrickými tvary, oválem a půlkruhem. V symbolu lze číst úsměv, pramen i fontánu.

Vizuální identita od Martina Utíkala se má postupně rozšířit nejen na městské instituce, ale radnice ji nabídne i soukromým subjektů, které by se s ní chtěly identifikovat, sdělil starosta Martin Hurajčík (ANO).

„Vizuální identita města bude sloužit vlastně k určení, nebo k sebeurčení města Marianské Lázně jako destinace. My do této chvíli nemáme jednotnou vizuální identitu, nikdy jsme neměli, každé naše zařízení používalo svůj vlastní, dejme tomu znak nebo cokoliv jiného, a my chceme toto sjednotit. Aby když někdo někde v celém světě uvidí právě toto logo, tuto identitu, aby si řekl, že to jsou Mariánské Lázně,“ řekl Hurajčík.

Postupně by se měla vizuální identita zavést v městských organizacích, na městských akcí a symbolech. Bude sloužit pro takzvaný merchandise, prodej zboží odkazujícího na Mariánské Lázně. Podle starosty by mělo zavádění loga trvat asi dva roky. Nová vizuální identita by se ale měla objevit například i na informačním systému města.

Město se rozhodlo pro profesionální soutěž organizovanou agenturou Czechdesign. Do otevřené výzvy se přihlásilo přibližně padesát grafických studií a designérů. Do uzavřené dvoukolové soutěže postoupilo pět účastníků: HMS Design, Toman Design, Cojeta ve spolupráci s týmem HeadzUp a samostatní designéři Daniel Korčák a Martin Utíkal.

Půl milionu pro vítěze

Město vědomě dalo prostor nejen zavedeným studiím. Tento přístup se ukázal jako klíčový – vítězem soutěže se stal Martin Utíkal, který byl jednohlasně zvolen jak zástupci města, tak odbornou porotou.

Součástí zakázky je kompletní manuál, který městu poskytne jasný návod, jak s identitou dlouhodobě pracovat. Za ten vítěz obdrží 500 tisíc korun. Spolupráce bude pokračovat i po dokončení manuálu – od ledna 2026 bude autor například připravovat městský Zpravodaj.

Soutěž organizovaná Czechdesign stála přes tři sta tisíc. Každý z účastníků uzavřeného klání obdržel skicovné. Jeho celková výše byla 150 tisíc Kč. U vítězného designéra je skicovné součástí celkové zakázky.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky logo, vizuální identita, design, Mariánské Lázně

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.