Čtvrtek, 24. července 2025, 08:23
On-line pohotovost v mobilním telefonu využilo v Karlovarském kraji za čtyři měsíce fungování přes 3600 pacientů. Službu spustil Karlovarský kraj ve spolupráci s firmou Meddi letos v březnu. Komunikace přes telefonní nebo videohovor nahrazuje mnohdy hůře dostupné pohotovosti v kraji se zhruba 295 tisíci obyvateli. Do služby se od března zaregistrovalo podle údajů krajského úřadu téměř 18.000 lidí.
"Podle místa bydliště službu využilo nejvíce lidí z okresu Karlovy Vary, tvořili 40 procent pacientů. Následuje s 33 procenty okres Sokolov a okres Cheb s 27 procenty," upřesnila mluvčí krajského úřadu Jitka Čmoková. Konzultace s lékařem přes videohovor trvá v průměru necelých 12 minut, u audiohovoru je to necelé 3,5 minuty. Průměrná délka čekání na spojení s lékařem od zadání případu je stále méně než dvě minuty.
"Prostřednictvím hovoru, chatu nebo videohovoru bylo ošetřeno k začátku července 3647 pacientů, z toho 75 procent dospělých a 25 procent dětí. Vydáno bylo celkem už 1330 e-receptů. Těší mě, že počty registrovaných lidí se každý měsíc zvyšují a že lidé aplikaci využívají. Může jim totiž ušetřit cestu k lékaři, čas strávený v čekárně a nyní v době letních prázdnin také pomoci se získáním potřebných léků při běžných zdravotních obtížích,“ doplnil náměstek hejtmanky pro zdravotnictví Petr Kubis (ANO).
Služba umožňuje řešit i situaci, kdy pacienta postihnou zdravotní problémy v zahraničí. Prostřednictvím aplikace se může spojit s lékařem a ten mu je schopen na dálku vystavit i e-recept v mezinárodním formátu, na který si lidé léky vyzvednou v lékárnách v zemích Evropské unie, ale i dalších zemích mimo EU.
Lidé ale mohou využít i tradičních pohotovostí. Až na výjimky jsou v nemocnicích, a to v Chebu, Sokolově, Karlových Varech i Mariánských Lázních.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám