Žáci i učitelé mají za sebou další dva týdny distanční výuky kvůli pandemii covid-19. Problémem už zdaleka není technika. V Chebu bojují s absencí žáků. Jinde panují obavy z přijímacích zkoušek na střední školy.
„Největším problémem distanční výuky je nezodpovědný přístup řady žáků, kteří nemají o výuku zájem a nejsou ochotni se do výuky zapojit. Tento přístup řešíme se zákonnými zástupci jako záškoláctví a pokud rodiče nezabezpečí nápravu, řešíme neomluvenou absenci s orgány sociální péče. Tenhle problém je především ve třídách druhého stupně,“ uvedl ředitel 4. Základní školy v Chebu Miroslav Kříž.
Podle jeho dalších slov si žáci, kteří nemají vlastní počítač nebo notebook mohou zapůjčit tablet ve škole. Někdy to však naráží na problém, že doma nemají připojení nebo dostatečná data.
„V tom jim škola samozřejmě nepomůže. Pro tyto žáky, jsou to ale jednotlivci, hledáme jiný způsob předávání úkolů a zabezpečení výuky,“ dodal ředitel.
Bez problémů přistoupili k distanční výuce žáci v Mariánských Lázních – Úšovicích. Z hlediska technologického tam nemají nedostatky na straně žáků ani učitelů.
„V ojedinělých případech škola mohla již dříve poskytnout technické vybavení v podobě 34 tabletů, které jsme získali díky projektu Šablony II a používali je k výuce prezenční. Stejně tak se podařilo podpořit několik rodin formou sim karet s bezplatným připojením, které jsme dohodli s mobilním operátorem,“ říká Jan Matějovský, zástupce ředitele Základní školy v Mariánských Lázních -Úšovicích.
Podle něj je tak problémem distanční výuky spíše náročnost pro rodiče a to zejména u menších dětí, u kterých je dobré zmínit i problémy s izolací od kamarádů a kolektivu.
„Naopak u největších žáků z devátých tříd je pochopitelná obava, že neobsáhnou dříve probírané množství látky a mohli by mít problém u přijímacích zkoušek na střední školy. Doposud ale nikdo nestanovil, jak budou tyto zkoušky probíhat,“ pokračuje dále zástupce ředitele a dodává, že ostatní žáci si většinou vedou dobře. „Jsou ale samozřejmě i případy dětí, které pokud měly problémy již v prezenční podobě výuky, naráží i v distanční formě, která je pro ně náročná i tím, že v ní postrádají přímé pedagogické vedení, které by suplovalo jejich vůli, nebo snahu rodiny,“ uzavřel Jan Matějovský.
A na problémy s distanční výukou si nestěžuje ani ředitel Základní školy Krušnohorská v Karlových Varech Josef Šrámek. „Problémy se za dobu distanční výuky minimalizovaly, vzniklé operativně řešíme,“ doplnil stručně ředitel.
Kdy se žáci vrátí zpět k prezenční výuce zatím není jasné. Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) by měl konkrétnější informace a plány zveřejnit v následujícím týdnu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.