Mladá sochařka se vrací do rodné dědiny, aby se vypořádala s minulostí. Spolu se starým domem zdědila po zesnulém alkoholu holdujícím otci také umělecký talent a nedokončenou sochu Ježíše pro místní faru. Mladí filmaři z FAMU natáčí v obci Rozhraní na pomezí jižní Moravy a východních Čech originální krátkometrážní film. Hlavní roli ve snímku s názvem Flavia ztvární slovenská herečka Judit Bárdos, na plátně se objeví i Robert Jakab, Ági Gubíková nebo Dušan Vitázek. Studentům původní natáčení přerušila nákaza koronavirem, nyní se obrací na veřejnost s prosbou o pomoc s dofinancováním dotočení filmu.
Na filmu se podílí řada studentů z FAMU i dalších uměleckých škol v Česku. Pro Michala Kováče z katedry režie FAMU je snímek absolventským dílem. Kováč má za sebou již řadu studentských filmů, hojně se věnuje také tvorbě videoklipů. Pracoval s interprety jako Rytmus, DJ Wich nebo kapelou Kontrafakt. Kameramanem filmu je student katedry kamery FAMU Miloslav Pecháček. Diváci mohou Pecháčka znát také jako herce, například ze seriálu Zrádci nebo filmu Krajina ve stínu. Za zvuk je zodpovědná mladá zvukařka Anna Žihlová, která stejně jako střihač filmu Vojtěch Kunc a vedoucí produkce Vojtěch Kába studují magisterský program na pražské filmové fakultě.
Spolu s hlavními tvůrci však film tvoří téměř čtyři desítky dalších mladých tvůrců, studentů i profesionálů v oboru. Většina studentských filmů z FAMU se natáčí v Praze, tento je však specifický tím, že se točí na moravském venkově. „I z toho důvodu jsme se rozhodli oslovit ke spolupráci na filmu i studenty z JAMU a další mladé tvůrce z Brna a okolí,” říká Vojtěch Kába, student katedry produkce FAMU, který je s firmou NOX media také koproducentem filmu a v minulosti absolvoval právě také zmíněnou brněnskou uměleckou školu.
„Hlavní téma filmu, kterým je hledání cesty k otci, beru velmi osobně. Sám mam vztah s otcem komplikovaný," popisuje režisér filmu Michal Kováč. Jeho bakalářský film sleduje příběh mladé ženy, která se po smrti svého otce vrací do rodné dědiny, aby prodala rodný dům. Po otci zdědila také sochařské povolání. Místní farář ženu prosí, aby po svém otci dokončila sochu pro místní farnost. Ta nakonec souhlasí a modelem jí stojí místní opilec, který jí připomíná zesnulého otce. Pro sochařku tak začíná proces modelování a vyrovnávání se se svou minulostí.
„Ve filmu je také myšlenka jak daleko je schopen umělec zajít pro dokonalost svého díla." dodává Kováč. Kameraman Miloslav Pecháček si zase váží možnosti snímat sochařské umění. „Z pohledu kameramana je pro mě projekt zajímavý zejména ve snímání výtvarného umění.”
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.