Nová opravárenská hala ČD v Chebu by mohla v květnu zahájit zkušební provoz

Autoři | Foto ČD

Stavba opravárenské haly Český drah (ČD) v Chebu se blíží k závěru. Práce se přesunuly do vnitřních prostor a staví se kolejiště, které bude halu obsluhovat. Podle současných odhadů by mohla opravárenská hala za 755 milionů korun bez DPH začít sloužit v květnu příštího roku, řekl novinářům na kontrolním dni stavby místopředseda představenstva ČD Michal Kraus.

"Pokud se týká spuštění haly do provozu, dneska jsme si procházeli stavbu v detailu s dodavateli a všechno nasvědčuje tomu, že bychom měli být schopni zahájit zkušební provoz v průběhu května příštího roku. To znamená několik měsíců dřív, než předpokládala uzavřená smlouva," uvedl Kraus.

Ve středisku nyní pracuje 66 zaměstnanců a podle Krause se nepředpokládá, že by jejich počet měl výrazně narůst. Co se časem bude měnit v souvislosti se změnou a modernizací vlaků Českých drah, bude zaměření pracovníků. Stále více budou potřeba elektrotechnici, elektronici a další profese, kterých není na trhu práce nadbytek. Zatím je ale chebské opravárenské středisko jedno z těch, kde se ČD daří udržet potřebný počet zaměstnanců, uvedl Kraus.

Opravárenská hala v Chebu je jediným zařízením ČD svého druhu v Karlovarském kraji a jeho působnost přesahuje i do okolních regionů. Počítá se tak s údržbou jednotek jezdících do Ústí nad Labem, Prahy či Plzně a také vlaků regionální přepravy. Do budoucna není ani vyloučena spolupráce s dopravci za hranicemi v Německu.

Výstavbu nové opravárenské haly v Chebu zahájily České dráhy v květnu 2024. Moderní hala má nahradit starou severní rotundu z 19. století, která už nevyhovovala současným požadavkům. V zastaralých budovách původního opravárenského střediska se kvůli omezeným prostorům musely vlaky opravovat z větší části pod širým nebem, což komplikovalo práci mechaniků.

Nová tříkolejná hala měří 176 metrů na délku a na rozdíl od staré, výrazně menší budovy pojme celou vlakovou soupravu bez nutnosti jejího dělení. Poskytne tak pod jednou střechou zázemí pro naprostou většinu vlakových souprav, které v Česku jezdí. Nad třemi kolejemi bude jeřáb s nosností 12,5 tuny umožňující výměnu komponentů. Ocelová konstrukce haly má hmotnost 395 tun, na stavbu byl částečně použit i materiál ze zdemolovaných budov, které na místě nové haly stály.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, železnice, stavby, České dráhy, Cheb

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.