Dnes, 07:11
Stavba opravárenské haly Český drah (ČD) v Chebu se blíží k závěru. Práce se přesunuly do vnitřních prostor a staví se kolejiště, které bude halu obsluhovat. Podle současných odhadů by mohla opravárenská hala za 755 milionů korun bez DPH začít sloužit v květnu příštího roku, řekl novinářům na kontrolním dni stavby místopředseda představenstva ČD Michal Kraus.
"Pokud se týká spuštění haly do provozu, dneska jsme si procházeli stavbu v detailu s dodavateli a všechno nasvědčuje tomu, že bychom měli být schopni zahájit zkušební provoz v průběhu května příštího roku. To znamená několik měsíců dřív, než předpokládala uzavřená smlouva," uvedl Kraus.
Ve středisku nyní pracuje 66 zaměstnanců a podle Krause se nepředpokládá, že by jejich počet měl výrazně narůst. Co se časem bude měnit v souvislosti se změnou a modernizací vlaků Českých drah, bude zaměření pracovníků. Stále více budou potřeba elektrotechnici, elektronici a další profese, kterých není na trhu práce nadbytek. Zatím je ale chebské opravárenské středisko jedno z těch, kde se ČD daří udržet potřebný počet zaměstnanců, uvedl Kraus.
Opravárenská hala v Chebu je jediným zařízením ČD svého druhu v Karlovarském kraji a jeho působnost přesahuje i do okolních regionů. Počítá se tak s údržbou jednotek jezdících do Ústí nad Labem, Prahy či Plzně a také vlaků regionální přepravy. Do budoucna není ani vyloučena spolupráce s dopravci za hranicemi v Německu.
Výstavbu nové opravárenské haly v Chebu zahájily České dráhy v květnu 2024. Moderní hala má nahradit starou severní rotundu z 19. století, která už nevyhovovala současným požadavkům. V zastaralých budovách původního opravárenského střediska se kvůli omezeným prostorům musely vlaky opravovat z větší části pod širým nebem, což komplikovalo práci mechaniků.
Nová tříkolejná hala měří 176 metrů na délku a na rozdíl od staré, výrazně menší budovy pojme celou vlakovou soupravu bez nutnosti jejího dělení. Poskytne tak pod jednou střechou zázemí pro naprostou většinu vlakových souprav, které v Česku jezdí. Nad třemi kolejemi bude jeřáb s nosností 12,5 tuny umožňující výměnu komponentů. Ocelová konstrukce haly má hmotnost 395 tun, na stavbu byl částečně použit i materiál ze zdemolovaných budov, které na místě nové haly stály.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám