U Perninku pokračuje modernizace železnice, výluka potrvá do 19. července

Autoři | Foto pixabay.com

Na železniční trati z Nejdku do Potůčků na Karlovarsku pokračuje modernizace kolejí, zastávek a přejezdů. Novinářům to řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Na trati je nyní výuka s náhradní autobusovou přepravou, která potrvá do 19. července.

V těchto dnech finišují práce na první etapě modernizace trati z Nových Hamrů do Perninku za zhruba 325 milionů korun. Zároveň Správa železnic zahájila druhou etapu modernizace, mezi Perninkem a Horní Blatnou, která bude stát přibližně 115 milionů korun.

"Mezi Perninkem a Horní Blatnou budou vyměněny kolejnice, pražce i štěrkové lože. S tím souvisí i oprava tří přejezdových konstrukcí. Opraveny budou i mostní objekty a také nástupiště v Perninku i Horní Blatné. Obnoví se rovněž funkce podélného odvodnění trati," popsal Gavenda modernizaci přibližně tři kilometry dlouhého úseku. Smlouva na všechny uvedené práce je podle něj uzavřena na 115,2 milionu korun. Jejich hlavní část bude dokončena 19. července. Na jaře příštího roku potom stavbaři finálně podbijí koleje, což se bude opět pojit s krátkodobou výlukou vlaků a náhradní autobusovou přepravou cestujících.

První etapa modernizace se protáhla i prodražila, z původního termínu dokončení v polovině listopadu se termín dvakrát o dva týdny odložil. Vlaky se na koleje vrátily 13. prosince. Celkové náklady byly 324,9 milionu korun, přičemž podle sdělení mluvčího při zahájení oprav měla modernizace trati stát 283 milionů. Zvýšení ceny i prodloužení termínů způsobily vícepráce.

V první etapě byly v úseku mezi Novými Hamry a Perninkem vyměněny přejezdové konstrukce na přejezdech v Tisové, u zastávky Nejdek-Sejfy a na dalších údecích mezi Oldřichovem a Perninkem. Železniční viadukt v Perninku je po sanaci. Mluvčí Gavenda řekl, že takto komplexně viadukt nikdy opravován nebyl. Stavbaři také upravili tři vlakové zastávky, nová nástupiště vznikla v zastávkách Nejdek-Tisová, Nejdek-Sejfy a Nejdek-Oldřichov.

Horská část železnice z Karlových Varů do Potůčků, respektive do německého příhraničního města Johanngeorgenstadt je v úseku od Nejdku druhou nejvýše položenou tratí v Česku. Nazývá se Krušnohorský semmering a byla dokončena v roce 1899. Z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku projíždí vlak třemi tunely a takzvanou novohamerskou smyčkou a překonává na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů, kdy se dostane až do nadmořské výšky 915 metrů.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, železnice, stavby, Karlovarsko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.