Rekonstrukce serpentin na silnici u Bečova nad Teplou se nestihla ani v prodlouženém termínu. V noci na pátek skončila i platnost povolení k uzavírce. Od pátku tak dodavateli, sdružení Eurovia CS a Berger Bohemia, hrozí sankce za nepovolenou uzavírku i náhrady škod dopravcům, kteří stále musí jezdit po objížďce. Další penalizace za nedodržení termínu plyne ze smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) jako zadavatelem. Stavba měla podle smlouvy stát 113 milionů a skončit v srpnu. Dodavatel uvedl, že by měla být hotová v první polovině listopadu.
„Při realizaci prací na narovnání serpentin u Bečova nad Teplou jsme zjistili zcela odlišné geologické podmínky, než bylo v zadání. Ty si vyžádaly použití jiné technologie, a to mělo bohužel vliv na délku prací. Celou věc řešíme společně s investorem tak, abychom práce co nejdříve dokončili. V současné chvíli probíhají poslední dokončovací práce, aby bylo možné na místo bezpečně vrátit provoz. Předpokládáme, že se tak stane v první polovině listopadu. Úřady jsme požádali o prodloužení uzavírky," sdělila mluvčí Eurovia Iveta Štočková.
Vedoucí odboru odpravy Krajského úřadu Karlovarského kraje Vladimír Malý potvrdil, že firma požádala o prodloužení uzavírky. „Aby bylo vydáno rozhodnutí, je ale třeba, aby se vyjádřily i obce, kterých se uzavírka týká, nebo policie. To nějakou dobu trvá," konstatoval Malý. Dodal, že je neobvyklé, že stavební firma nestihne termín uzavírky, který si stanovila v původní žádosti.
Na sil. I/20 u Bečova nad Teplou jsme včera položili poslední vrstvu asfaltu. V následujících dnech budeme např. instalovat svodidla, dopravní značení nebo pracovat na odvodnění. Více informací zde➡️https://t.co/SDg1wiHR45 pic.twitter.com/1mhMGqxa5F
— ŘSD Karlovarský kraj (@RSD_Karlovarsky) October 31, 2024
Ředitel karlovarské pobočky ŘSD Lukáš Hnízdil řekl, že i ŘSD počítalo s tím, že se v pátek doprava na serpentiny u Bečova vrátí. „Je sice už položený asfalt, ale stále chybí například svodidla, která jsou v tomto místě nezbytná. K dokončení stavby chybí opravdu už jen málo, ale definitivní termín si už netroufám odhadovat," řekl.
Podle Hnízdila se zkoumá, do jaké míry měly jiné geologické podmínky vliv na prodloužení stavby a jaký podíl na zpoždění stavby měl sám dodavatel. Až podle toho bude možné stanovit sankci za nedodržení termínu.
Práce na narovnání serpentin u Bečova začaly letos 25. března. Silnice I/20 je hlavním tahem z Karlovarského kraje na Plzeň, proto byla v tendru na dodavatele doba trvání stavby jedním z hlavních kritérií. Objížďka se dotkla všech řidičů, kteří stále musí jezdit na Plzeň po výrazně delší trase.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.