Všechna tři největší města v Karlovarském kraji budují odstavné parkovací plochy v okrajových částech. Sokolov v září otevře více než 200 parkovací míst na dvou parkovištích. V Chebu i v Karlových Varech uvažují o parkovacích domech.
„Smyslem je, aby lidé parkovali v těch okrajových částech, kdy ta dostupná vzdálenost je několik minut, a co se týče parkování v centru města, tam bychom toto parkování chtěli opravdu regulovat, třeba i navýšením ceny," uvedl starosta Petr Kubis (ANO). V sokolovském centru se aktuálně v parkomatech platí pět korun za hodinu parkování, což je podle starosty nejnižší cena v kraji.
Ve vzdálenosti do 500 metrů od středu Sokolova buduje město parkoviště u areálu Bohemia. Tam vzniká 115 parkovacích míst, která by měla být hotova v polovině letošního září. Rovněž v září by měla být dokončena stavba dalších 85 parkovacích míst v Nádražní ulici u vlakového nádraží. Výstavbu obou parkovišť platí město Sokolov ze svého rozpočtu, přičemž částky za kompletní vybudování každého z nich se pohybují okolo deseti a půl milionu korun. V příštím roce se rozšíří parkoviště v Mánesově ulici. Sokolov ještě podle Kubise projektuje parkoviště na Vítězné, na současné velké odstavné ploše, stavět by se mělo v příštím, maximálně přespříštím roce.
Cheb by chtěl v budoucnu vybudovat parkovací domy na dvou místech v okolí centra města. „Dlouhodobě máme v plánu parkovací dům v Havlíčkově ulici. Tam by to mělo smysl z několika důvodů. Propojením Havlíčkovy ulice a Vodní ubudou parkovací místa u kulturního domu Svoboda. Proto by mělo být náhradní parkoviště v Havlíčkově ulici. A místo toho, abychom tam budovali jednoduché parkoviště, tak jsme se rozhodli, že bychom tam chtěli udělat parkovací dům. Zároveň by to bylo záchytné parkoviště pro celý levý břeh Ohře, kde je také nedostatek parkovacích míst," uvedl místostarosta Chebu Pavel Pagáč (VOK).
Druhou lokalitou pro parkovací dům v Chebu by mohlo být vlakové nádraží. Tam by parkovací dům řešil problém s parkováním pro místní obyvatele, ale zároveň by sloužilo jako parkoviště u centrálního dopravního uzlu města, kde se potkává MHD, železnice a autobusy meziměstské dopravy.
Nejvíce potřebu parkovacích domů ale pociťují Karlovy Vary. Lázeňské město je na jednu stranu krajským městem, a tedy krajskou metropolí, na druhou stranu si ale chce uchovat klidné prostředí v lázeňském centru, z něhož chce dopravu vymístit v maximální možné míře.
Magistrát si před několika lety nechal zpracovat studii, která navrhla až sedm parkovacích domů po celém městě. Kromě lázeňského centra by měly vzniknout i na sídlištích. V současné době se pracuje na studiích prvních tří domů, u Galerie umění, v Polské ulici a v areálu bývalých Služeb Kattenbeck. Protože ale půjde o stavby za stovky milionů korun, město chce vymyslet model financování se zapojením soukromých investorů. Ti by však měli mít motivaci provozovat i parkovací domy, u nichž bude návratnost delší, například na sídlištích. U parkovacích domů v okolí centra se předpokládá podstatně vyšší obsazenost, a tím i návratnost.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.