Rozvíjející se lázeňské město, kterým někdejší Marienbad na přelomu 19. a 20. století byl, potřebovalo o své hosty řádně pečovat i co se dopravy týče. Na železnici se sice Mariánské Lázně napojily již roku 1872, další tři dekády ale trvalo, než se návštěvníci dočkali pohodlného spojení stranou ležícího nádraží s centrem města. Teprve 12. května 1902 nahradila nevyhovující omnibusy elektrická tramvaj, která vozila cestující další půlstoletí.
Mariánskolázeňští radní sice původně uvažovali o koňce či parní železnici, nakonec ale dali přednost elektrickému řešení, které jim nabídla strojírna Ganz z maďarské metropole. S pracemi se začalo v létě 1901 a o necelý rok později už vyjely na koleje o rozchodu jednoho metru první čtyři motorové vozy značky Ganz, o rok později doplněné dvěma tramvajemi z Ringhofferovy továrny v Praze. Poslední přírůstky pak tramvajová flotila v Mariánských Lázních dostala mezi válkami.
Jednokolejná trať o délce necelých dvou a půl kilometru, na které byly tři místa k vyhýbání souprav, sloužila až do začátku 50. let. Po zrušení tramvaje v Českém Těšíně v roce 1921 se jednalo o nejmenší elektrickou dráhu v republice a krátce po druhé světové válce bylo jasné, že provoz už nemá smysl. Na poslední jízdu se tramvaje vydaly 26. dubna 1952, o den později je nahradily trolejbusy. I ty měly v posledních letech namále, nakonec ale jejich provoz zůstal zachován.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.