Cheb může začít se stavbou mostu z Dyleňské ulice do čtvrti Háje. Takzvanou Červenou lávku nahradí přesýpaný most, který bude mít kromě stezky pro pěší a cyklisty i klasickou silnici. Díky úpravě projektu z lávky na plnohodnotný most má město také větší šanci získat vyšší dotaci od Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
Stavba by podle odhadů měla stát asi 155 milionů korun, sdělil místostarosta Pavel Pagáč (VOK). „Máme již vydané stavební povolení a je podaná žádost o dotaci ze SFDI. Předpokládáme, že na podzim budeme mít vybraného zhotovitele a předáme mu staveniště s tím, že by okamžitě byly zahájeny stavební práce. Nemůžeme očekávat, že hned začnou budovat přemostění a hned se obnoví provoz. Musí se zajistit výluky a přípravné práce,“ uvedl Pagáč.
Zatímco dosud nad železniční tratí z Chebu na německý Schirnding vedla kovová lávka, nový most bude tvořen tubusem, ve kterém povede železnice a nad nímž se zásypovým materiálem vytvoří přemostění až do výše okolních komunikací. Jiná technologie umožnila i úpravu projektu na širší most. Město původně počítalo s lávkou s tím, že rozšíření na silnici pro auta by se udělalo v budoucnu.
Z celkových nákladů asi 155 milionů korun by Cheb mohl získat ze SFDI až 150 milionů korun. To by městu značně ušetřilo náklady na stavbu. Navíc by se tím vytvořilo nové silniční napojení do Hájů a odlehčila se doprava v jiných částech města.
Současná Červená lávka slouží zároveň jako nosná pro inženýrské sítě, vodovod a kanalizaci. Při stavbě se podle Pagáče bude postupovat tak, že se nejprve postaví část mostu, poté se přesune potrubí ze současné lávky do nasypaného podloží mostu a teprve následně se lávka odstraní a dokončí se druhá polovina nového mostu. Tím se omezí doba, po kterou by Háje byly odříznuty od vody a kanalizace na minimum.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám