Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Česká pošta oznámila novou posilu. Na zákazníky nasadí virtuální asistentku Elišku

Česká pošta nasadila od listopadu do svého telefonického zákaznického centra virtuální asistentku. Pomocí umělé inteligence bude vyřizovat nejfrekventovanější dotazy. Průměrná doba hovoru se sníží zhruba o 1,5 minuty, tedy o třetinu.

Za technické nastavení a provoz služby na čtyři roky pošta podle mluvčího Matyáše Vitíka zaplatí 3,5 milionu korun. Smluvním dodavatelem technologie je společnost SIMAC Technic ve spolupráci s Coworkers.ai. Virtuální asistentka Eliška podle Vitíka díky využití umělé inteligence působí tak přirozené, že volající nemusí ani poznat, že nekomunikují s živým operátorem.

„Primárním cílem této změny je zvýšení kvality poskytovaných služeb pro zákazníky, zejména navýšení kapacity call centra a tím i snížení čekacích dob. Průměrný měsíční počet volajících na bezplatnou linku 800 104 410 se pohybuje v řádu desítek tisíc s průměrnou délkou čekání ve frontě 3:48 minut a průměrnou délkou hovoru 4:48 minut," dodal Vitík.

Nejfrekventovanější dotazy ze strany zákazníků se týkají získání informací o vnitrostátních a mezinárodních zásilkách a informací o pobočkách, jako jsou provozní doba, adresa nebo telefonní kontakt. V těchto případech budou nasazeny tzv. digitalizované scénáře a volajícím zákazníkům odpoví právě Eliška. U ostatních služeb, například SIPO, služby CzechPOINT či informace ke konkrétním produktům či službám, klienta přepojí na operátora, jako tomu bylo dosud. Pošta bude v následujících měsících postupně rozšiřovat oblasti dotazů, na které bude Eliška odpovídat.

Poštu i ostatní doručovatelské firmy čeká vrchol sezóny. V předvánočních špičkách doručuje i více než 350 tisíc balíků denně, což je téměř dvojnásobek běžného provozu.

g

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Michal Šťastný

Štítky pošta, služby, umělá inteligence, ČR

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Martin Vaněk

Nejprve by to chtělo se zbavit vlastizrádné vlády, která ČP tuneluje a rozkrádá..; asistentka to sama nevyřeší.

Neděle, 19. listopadu 2023, 09:48Odpovědět

Česká pošta oznámila novou posilu. Na zákazníky nasadí virtuální asistentku Elišku  |  Zprávy  |  Karlovarská Drbna - zprávy z Karlových Varů a Karlovarského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.