Karlovarský kraj a jeho organizace začnou centrálně nakupovat i reklamní a marketingové služby. Kraj tím chce organizacím usnadnit a také zlevnit například pořádání kulturních akcí, oslav a podobně. Podobný princip takzvaného dynamického nákupního systému už kraj zavedl v jiných oblastech, například u kancelářského vybavení. Systém by mohl začít fungovat od ledna.
„Zavádíme v nákupech nejrůznějších služeb takzvaný dynamický systém. Ten je prima v tom, že urychluje dobu od poptávky k nabídce na velmi krátkou dobu. Děláme dynamický systém na nákup tonerů, papírů, hygienických prostředků. A protože spousta našich organizací, škol, ale i našich odborů dělá marketingové akce a některé organizace si s tím neví rady a občas naletí někomu, kdo slíbí, že to udělá za nějaké peníze a pak k tomu přibudou další náklady, tak jsme se rozhodli, že uděláme dynamický systém i na tyto služby," uvedl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Dalibor Blažek (Místní). Podle odhadů jde o desítky akcí ročně.
V praxi bude systém spočívat v tom, že kraj osloví pořadatele, agentury a poskytovatele podobných služeb a nabídne jim zařazení do seznamu firem, které pak budou moci krajské organizace oslovovat. Podmínkou bude hlavně doložení kvalifikačních předpokladů a šíře služeb. Seznam firem není konečný a uzavřený, ale budou se do něj moci přihlásit i další firmy, pokud splní podmínky. Krajské organizace pak jen zadají své požadavky a firmy budou automaticky osloveny a budou moci poskytnout svou nabídku.
Podle Blažka se ukazuje, že dynamický systém jednak zrychluje nákupy, ale také snižuje ceny. Zatím je pro příspěvkové organizace kraje dobrovolný, ale vedení kraje zvažuje i to, že pokud se potvrdí jeho účelnost, mohl by být do budoucna i povinný.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.