Silničáři v Karlovarském kraji obnovili před letošní zimou své vybavení, sůl mají nakoupenou. I personálně je zimní údržba i přes obecný nedostatek řidičů zajištěna. I když zimní sezona oficiálně začala 1. listopadem, v první polovině měsíce zatím silničáři vyjíždět nemuseli, a to ani do hor, řekl vedoucí zimní údržby Údržby silnic Karlovarského kraje (ÚSKK) Josef Bulka.
„Sůl máme nakoupenou. Nakupujeme zhruba 20.000 tun soli, ale v případě potřeby ji ještě v průběhu zimy doplňujeme. V kraji ale působí i další firmy, které dělají zimní údržbu, takže se celková spotřeba soli v kraji nedá odhadnout,“ uvedl Bulka.
Kromě posypové soli se při údržbě silnic v zimě využívá i solanka, roztok chloridu sodného nebo vápenatého. Výhodou je její rychlejší účinnost. V úsecích, kde není možné kvůli ochraně přírody použít chemický posyp nebo postřik, se využívají inertní posypové materiály.
Krajští silničáři každoročně nakupují zhruba čtyři až pět sypačů, podobně to bylo i letos. Podle Bulky je přes zimu v pohotovosti asi 65 sypačů, které doplňuje i další technika, traktory nebo frézy, které se využívají při velkém množství napadaného sněhu.
Krajští údržbáři mají k dispozici stovku řidičů, kteří zimní údržbu zajišťují. „Máme trvale podstav, jde zejména o některé oblasti, například Mariánskolázeňsko. Ale není to nijak zásadní, při celkovém počtu přes 100 řidičů sháníme zhruba pět řidičů,“ popsal Bulka.
ÚSKK udržuje každoročně okolo 1800 kilometrů krajských silnic druhé a třetí třídy. Částečně udržuje i silnice první třídy, které jsou ve správě Ředitelství silnic a dálnic. Řidiči mohou od loňska zjistit aktuální stav zásahů silničářů na mapě na stránkách Údržby silnic Karlovarského kraje. Na mapě jsou vidět úseky, kterými auta silničářů projely v posledních 30 minutách, v poslední hodině, třech nebo 12 hodinách. Řidiči si tak mohou udělat představu o tom, jaké úseky mohou být rizikové.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.