Lázeňské město se dnes probouzelo do bílého dne, komu dnes začal o pár hodin dříve jsou zaměstnanci zimní údržby, kteří museli okamžitě vyrazit zabezpečit rizikové úseky. Těmi jsou hlavně Pražská ulice, kde se s námrazou mohli řidiči setkávat už začátkem listopadu. Co se týče krajských silnic, pozor si dávejte na úseky silnic III. tříd, které se v zimě neudržují.
Silnice, kilometry chodníků, téměř dvě stovky autobusových zastávek, 151 přechodů pro chodce a vybrané stezky či pěší zóny. To jsou všechno místa, o která se musí v zimním obchodí starat společnost AVE. Dnes jim začala směna už ve čtyři hodiny ráno.
„Ten spad byl velmi intenzivní a napadlo toho poměrně hodně, proto jsme se to snažili, co nejrychleji vyčistit. Nevyzpytatelná je samozřejmě Pražská ulice, ke které se jezdíme už od začátku listopadu, kde se při inverzi tvořila v horních úsecích námraza. V lázeňské zóně je zakázané sypat solí a nahrazujeme ji pískem, což je pro řidiče neobvyklé. Písek nepomáhá tolik jako sůl, ale kvůli ochraně pramenům to musíme řešit takto, řidiči by zde měli být opatrní,“ upozorňuje vedoucí zimní údržby Marek Dibelka.
Údržby silnic Karlovarského kraje (ÚSKK) hlásila už v listopadu připravenost, a to i s ohledem na epidemii koronaviru, kdy jsou pracovníci rozděleni do několika skupin.
„Zaměstnancům byly vydány ochranné pomůcky, jako jsou roušky, rukavice, a mají k dispozici dezinfekční prostředky. Každé středisko je vybaveno generátorem ozonu a firma disponuje přístrojem k dezinfekci vnitřních prostor pro potřeby neprodlené dezinfekce a pro dezinfekci s dlouhodobým účinkem," uvedl předseda představenstva ÚSKK Martin Leichter.
V letošní zimní sezóně bude mít ÚSKK na starost údržbu 1185 kilometrů silnic I. a II. i III. třídy a dálnice D6 v kraji. Bez zimní údržby tak zůstane v kraji 121 kilometrů silnic třetí třídy. Týká se to úseků malého dopravního významu, na kterých není provozována autobusová doprava, nevedou obydlenými oblastmi, případně do nich řidiči dojedou po jiné přístupové komunikaci. Tyto úseky jsou vždy před zimou označeny dopravním značením a také o nich informují některé GPS navigace.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Ve čtyři hodiny ráno začít odklízet sníh tak, aby byly v celém městě hlavní silnice dostatečně uklizeny, posypány a to i včetně postranních ulic je - měřeno počtem techniky a personálu - velmi pozdě. A je zbytečné to jakkoli omlouvat, neboť situace na komunikacích je v Karlových Varech každoročně naprosto stejně žalostná a to i při slabém sněžení. Článek je psán v duchu rétoriky budování reálného socialismu, kdy bylo všechno v pořádku a v rozkvětu. Přivítal bych raději pravdivé a upřímné prohlášení, že se současným počtem techniky a personálu, nejsou ÚSKK schopni i přes veškerou snahu všechny komunikace v Karlových Varech a okolí - uklidit.