Serpentiny u Bečova nad Teplou na silnici I/20 jsou ode dneška na 18 týdnů uzavřené pro dopravu. Začala zde rekonstrukce, která má za cíl nebezpečný úsek silnice z Karlových Varů na Plzeň narovnat. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za stavbu, která bude zahrnovat i štípání skal, pod kterými silnice vede, zaplatí 113 milionů korun bez DPH. Novinářům to při zahájení stavby řekl ředitel karlovarské pobočky ŘSD Lukáš Hnízdil.
"Uzavírka by měla trvat 18 týdnů, samotná stavba by měla trvat 17 týdnů, od 2. dubna. Ten první týden bude na našich bedrech, protože nebylo možné provést kácení stromů, které se nacházejí v těsné blízkosti komunikace," popsal Hnízdil. Zároveň by v týdnu do začátku samotné stavby chtělo ŘSD zvládnout i geodetické zaměření obvodu stavby.
Jde o úpravu asi kilometru silnice, kde jsou často dopravní nehody, a to zejména při dešti nebo sněžení. Na jedné straně silnice se bude upravovat zárubní zeď, na druhé se naopak silnice více zapustí do skály. Výsledkem by měla být silnice s výrazně menšími zatáčkami než dosud.
Stavbu využije i město Bečov nad Teplou, které v dolní části silnice vybuduje chodník a malé odstavné parkoviště pro návštěvníky města a zámku a hradu Bečov. Celkem by Bečov nad Teplou měl podle starosty Miroslava Nepraše (nez.) do úprav investovat asi dva miliony korun.
Při zadávání zakázky ŘSD podle mluvčího Jana Rýdla hodnotilo nejen nabízenou cenu, ale i dobu stavby. Díky soutěži se tak termín podařilo výrazně zkrátit proti předpokladům. I tak ale čtyři měsíce bude na hlavním tahu z Karlovarského kraje na Plzeň platit objížďka, a to přes obce Vodná na Bochov a Toužim. Podle Hnízdila tak pro řadu řidičů bude nejefektivnější alternativní cestou jet po silnici I/6 a do Plzně pak přes Bochov a Toužim.
Na silnici I/20 na Karlovarsku nejde o jedinou stavbu, kterou ŘSD v současné době provádí. Pracuje se i na dvou mostech u Kfel, kde práce spějí k závěru a měly by skončit zhruba do dvou týdnů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.