Dopravní podnik v Mariánských Lázních na Chebsku pokračuje v investicích do trolejbusové dopravy. V současnosti dokončuje rekonstrukci měnírny na Hlavní třídě. Součástí projektu za více než 50 milionů korun, který má zvýšit spolehlivosti místní trolejbusové dopravy, je také modernizace trakčního vedení. Před dvěma lety nechalo město kompletně obměnit vozový park. Dopravní podnik chce trolejbusovou dopravu, která funguje v Mariánských Lázních už přes 70 let, i díky evropským dotacím zachovat, informoval jednatel Vladimír Nedvěd.
S rekonstrukcí zastaralé měnírny začala firma letos na jaře. Zařízení, které připravuje elektřinu pro mariánskolázeňské trolejbusy již přes 60 let, je nejstarší provozovanou měnírnou v České republice. S dokončením modernizace, která má přispět ke zvýšení využívání hromadné dopravy, se počítá na konci listopadu. Součástí jsou také opravy dvou úseků trakčního vedení. Na projekt za 53 milionů korun se podařilo získat evropskou dotaci ve výši 80 procent.
Před časem pořídil dopravní podnik díky evropské dotaci osm nových trolejbusů za 120 milionů korun. Vozy vyrobil plzeňský podnik Škoda Electric. Nové trolejbusy jsou proti těm současným nejen modernější, ale mají i bateriový pohon, aby mohly vyjet také mimo trakci. Mimo trakční vedení ujedou asi 12 až 15 kilometrů.
Trolejbusová doprava nahradila v Mariánských Lázních po druhé světové válce tramvaje. Trolejbusový provoz měl trasu tramvaje zcela pokrýt a navíc by mohl zajistit dopravu i do jiných částí města. Počátky trolejbusové služby ale provázely komplikace, vozy trápila zvýšená poruchovost.
Úpadek trolejbusového provozu nastal koncem 90. let, kdy chátral vozový park, trolejové vedení i ostatní trakční zařízení. Radnice i provozovatel MHD preferovaly přechod k autobusové dopravě. O budoucnosti trolejbusů se rozhodovalo poté i po komunálních volbách v roce 2014, kdy vedení města převzali Piráti, kteří trolejbusovou dopravu podporovali. Pro zachování ekologické formy městské dopravy se město rozhodlo i díky dotaci na její obnovu.
V současné době podle jednatele fungují v Mariánských Lázních dvě linky, jedna vede centrem města a druhá do vedlejších obcí. Dopravní podnik zredukoval počet linek kvůli epidemii covidu, stav se dosud nezměnil. V souvislosti se zdražováním energií počítá podnik v příštím roce s růstem nákladů. Díky zastropování cen energií státem by ale náklady měly růst asi jen o 15 procent. Pro provoz městské dopravy by to neměl být problém, uvedl Nedvěd.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.