K úplnému dálničnímu propojení Karlových Varů s Prahou chybí třiašedesát kilometrů dálnice. Ty jsou rozděleny do několika úseků, které se mají začít realizovat v příštích třech letech. Tím prvním bude úsek u Krupé, který začne už v příštím roce.
„Termín dokončení obchvatu Lubence, který se již nyní realizuje, je posunut na srpen příštího roku. Během stavby došlo k několika nečekávaným komplikacím, proto byl termín dokončení posunut,“ vysvětlil krajským zastupitelům Lukáš Hnízdil, ředitel Správy ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karlovy Vary Lukáš Hnízdil.
Ten přednesl nově zvoleným zastupitelům souhrnnou zprávu o aktuálním dění týkajícím se dostavby dálnice D 6 mezi Karlovými Vary a Prahou. Nejblíže zahájení realizace je přeložka Krupá, která by měla začít v příštím roce a má navázat na nedávno otevřený obchvat Krušovic a Nového Strašecí. „Tady je již vypsáno výběrové řízení na dodavatele s tím, že termín přihlášek je do 10. února příštího roku. Počítáme s tím, že záchranný architektonický výzkum by mohl být zahájen na konci zimy a samotná stavba v polovině příštího roku,“ pokračoval dále ředitel.
Dalším úsekem jsou Hořovičky a Hořesedly, který by se mohl začít realizovat v roce 2022. V úseku Petrohrad – Lubenec se aktuálně připravují podklady pro vydání stavebního povolení. A pak se jedná o čtyři úseky ležící přímo v Karlovarském kraji, kde se s přípravami začíná. „Naším největším problémem je neochota a byrokracie stavebních úřadů a dalších účastníků řízení. Na situaci se rovněž podepisuje pandemie covid-19, která paralyzuje činnost stavebních úřadů. Problematické je také vyvlastňování pozemků, neboť úřady neumí s těmito nástroji pracovat. My jsme například 1. června žádali o vyvlastnění pozemků a jednání bylo nařízeno na polovinu ledna, což je sedm a půl měsíce prodlení. Pokud byste nám někdo v těchto otázkách dokázali pomoci, bylo by to ku prospěchu celé věci," požádal přítomné zastupitele Lukáš Hnízdil.
Pomoc nabídl první náměstek hejtmana Jan Bureš (ODS), který má na starost dopravu a navrhl zřízení pracovní komise, která bude tyto problémy diskutovat s dotčenými orgány, vládou a samozřejmě i starosty obcí, kterých se stavba dálnice týká. „Je samozřejmě v našem zájmu tyto a další lhůty maximálně zkrátit,“ řekl Jan Bureš.
Hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek (KOA) se zajímal o to, zda je i přes tyto problémy stále reálný termín dokončení celé dálnice v roce 2026. „Předpokládám, že se na tomto nic nemění,“ ptal se hejtman.
„Jednotlivé úseky jsou připravovány nezávisle na sobě a počítáme, že se každý úsek bude realizovat dva a půl až tři roky To znamená, že termín je stále reálný, i když samozřejmě záleží na množství podaných odvolání a rychlosti stavebních úřadů. Financování jednotlivých staveb by mělo být zajištěno,“ dodal Lukáš Hnízdil.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.