Oprava trati u Dalovice se prodlouží zřejmě do února

Autoři | Foto facebook.com

Sesuvem poškozená trať mezi Dalovicemi a Hájkem na Karlovarsku by měla začít opět sloužit zřejmě v únoru příštího roku. Původní termín dokončení stavby do 13. prosince se kvůli zjištěným poruchám v podloží nestihne. Rozsah prací se musel zvýšit, informoval mluvčí Správy železnic Tomáš Polák.

"V opravovaném úseku došlo od zahájení prací k odstranění trakčního vedení, železničního svršku a postupně k odtěžení celého tělesa náspu až na základovou spáru. Odstraněn byl i původní poškozený propustek, který se nahradil dvojitou betonovou trubní propustí. V části od propusti směrem do stanice Dalovice se neobjevily problémy v základové spáře a mohlo se přikročit nejprve ke zřízení takzvané bazální vrstvy a následně ke zřizování konstrukčních vrstev budoucího náspu," uvedl Tomáš Polák.

Problém ale nastal v části od propustku směrem ke stanici Hájek, kde stavbaři při těžení odhalili další poruchy podloží, které zasahovaly mimo původní rozsah stavby, a které je nutné opět odtěžit na únosné podloží. "Tím stále narůstá objem těženého materiálu a bylo nutné snést dalších 25 metrů svršku a spodku. Při těžení tělesa náspu došlo dále k odhalení původních odvodňovacích prvků plných vody, které je nutné odčerpávat. Přestože se na stavbě pracuje ve dvousměnném provozu, práce je nutné vždy kvůli deštivému počasí pozastavit a srážkovou vodu odčerpat," uvedl Polák.

Oprava trati, kde se v roce 2018 sesul násep, měla stát zhruba jednu miliardu korun. "Díky výše uvedeným novým skutečnostem nebude možné dodržet původní termín obnovení provozu k 13. prosinci a podle současných odhadů se těleso náspu dokončí k pokládce železničního svršku k 24. lednu 2021, obnovení provozu by mělo nastat k 13. 2. 2021. Tyto termíny mohou být ovlivněny klimatickými podmínkami, které mají dopad na technologii stavby," dodal Polák.

Opravy trati začaly hned po nečekaném sesuvu náspu v dubnu 2018. Jenže při opravě se ukázalo, že podobá havárie hrozí i na dalších místech. Příčiny sesuvu, jak ukázaly průzkumy, byly už z dob vzniku stavby. První kolej začala sloužit v roce 1872, druhá o 15 let později. Ale už při stavbě druhé koleje se začaly používat méně kvalitní stavební materiály.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, železnice, stavby, Dalovice, Tomáš Polák, Hájek, Správa železniční dopravní cesty, Karlovarský kraj

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.