Sesuvem poškozená trať mezi Dalovicemi a Hájkem na Karlovarsku by měla začít opět sloužit zřejmě v únoru příštího roku. Původní termín dokončení stavby do 13. prosince se kvůli zjištěným poruchám v podloží nestihne. Rozsah prací se musel zvýšit, informoval mluvčí Správy železnic Tomáš Polák.
"V opravovaném úseku došlo od zahájení prací k odstranění trakčního vedení, železničního svršku a postupně k odtěžení celého tělesa náspu až na základovou spáru. Odstraněn byl i původní poškozený propustek, který se nahradil dvojitou betonovou trubní propustí. V části od propusti směrem do stanice Dalovice se neobjevily problémy v základové spáře a mohlo se přikročit nejprve ke zřízení takzvané bazální vrstvy a následně ke zřizování konstrukčních vrstev budoucího náspu," uvedl Tomáš Polák.
Problém ale nastal v části od propustku směrem ke stanici Hájek, kde stavbaři při těžení odhalili další poruchy podloží, které zasahovaly mimo původní rozsah stavby, a které je nutné opět odtěžit na únosné podloží. "Tím stále narůstá objem těženého materiálu a bylo nutné snést dalších 25 metrů svršku a spodku. Při těžení tělesa náspu došlo dále k odhalení původních odvodňovacích prvků plných vody, které je nutné odčerpávat. Přestože se na stavbě pracuje ve dvousměnném provozu, práce je nutné vždy kvůli deštivému počasí pozastavit a srážkovou vodu odčerpat," uvedl Polák.
Oprava trati, kde se v roce 2018 sesul násep, měla stát zhruba jednu miliardu korun. "Díky výše uvedeným novým skutečnostem nebude možné dodržet původní termín obnovení provozu k 13. prosinci a podle současných odhadů se těleso náspu dokončí k pokládce železničního svršku k 24. lednu 2021, obnovení provozu by mělo nastat k 13. 2. 2021. Tyto termíny mohou být ovlivněny klimatickými podmínkami, které mají dopad na technologii stavby," dodal Polák.
Opravy trati začaly hned po nečekaném sesuvu náspu v dubnu 2018. Jenže při opravě se ukázalo, že podobá havárie hrozí i na dalších místech. Příčiny sesuvu, jak ukázaly průzkumy, byly už z dob vzniku stavby. První kolej začala sloužit v roce 1872, druhá o 15 let později. Ale už při stavbě druhé koleje se začaly používat méně kvalitní stavební materiály.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.