Novým uměleckým ředitelem sklárny Moser je Jan Plecháč. Český designér, který patří do současné mezinárodní špičky, chce promítnout své kreativní vize do produktového portfolia a nadále spolupracovat s českými i zahraničními umělci a výtvarníky. Firma o tom informovala v tiskové zprávě.
„Být uměleckým ředitelem Moseru je pro mě velká výzva. Vážím si řemesla a tradic, které pro mě symbolizuje. Obdivuji zručnost a soustředěnost našich sklářů. Zároveň si uvědomuji, že se doba mění a že by se tento vývoj měl odrážet i v dílech sklárny. A právě na mně je najít její novou cestu. Dát dílům duši, kterou budou lidé milovat,“ říká o své roli Jan Plecháč.
Jan Plecháč, držitel ocenění Czech Grand Design a Elle Decoration International Award, slaví úspěchy doma i v zahraničí. Kariéru zahájil v roce 2011 na přehlídce mladých talentů Salone Satellite v Miláně. Jeho prezentace byla tak působivá, že k sobě záhy přitáhl mezinárodní pozornost předních galeristů, institucí a výrobců. Dostal se tak mezi špičky užitného designu.
Od té doby navrhuje sériové produkty pro světové značky jako Cappellini, Menu, La Chance, Lasvit nebo sběratelské kusy na pomezí designu a umění pro galerie Mint Shop, Rossana Orlandi či na míru řadě privátních klientů. Společným prvkem Plecháčova různorodého portfolia je jeho experimentální přístup k tvorbě. V produktovém i interiérovém designu je pro něj vždy nejdůležitější celkový koncept.
Společnost Moser je česká sklárna se sídlem v Karlových Varech, která vyrábí díla z vysoce kvalitního bezolovnatého křišťálu. Firma pokračuje v tradici exkluzivní manufaktury Moser, kterou v roce 1857 založil v Karlových Varech rytec a obchodník Ludwig Moser. Dnes patří mezi přední české exportéry a reprezentuje tak celosvětově českou sklářskou tradici. Moser je členem společenství Comité Colbert, které si klade za cíl udržet a rozvíjet tradiční rukodělnou výrobu luxusních výrobků.
Sklárnu Moser výrazně zasáhla pandemie koronaviru, která pozastavila celosvětově odbyt luxusního zboží. Sklárně ubyly zakázky ze zahraničí a a kvůli uzavření obchodů i poptávka na českém trhu. Firma musela dočasně zastavit výrobu. Podle poslední účetní uzávěrky z roku 2020 jí klesl obrat z 293,8 milionu v roce 2019 na 168,2 milionu korun. Firma tak skončila ve ztrátě přes 125 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.