Letiště Karlovy Vary vykáže za loňský rok nižší ztrátu, než původně předpokládalo. Očekávaný hospodářský výsledek je ztráta necelých 18 milionů korun, což je o 6,5 milionu lepší výsledek než původně plánovaný. V roce 2020 činila ztráta letiště 19 milionů korun. Největší podíl na navýšení výnosů měla finanční podpora státu při čerpání z covid programů, informoval neuvolněný zastupitel pro oblast dopravy Jan Bureš (ODS). Karlovarské letiště bylo loni bez přímých linek.
Letiště pocítilo v loňském roce pokračující vliv covidové pandemie na počty odbavených cestujících. Odbaveno bylo 170 komerčních letů, zejména v souvislostí s pořádáním Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, s celkovým počtem 606 cestujících. Proti roku 2020 je to pokles o 97 procent. Letiště proto fungovalo v úsporném režimu, a to s minimálním počtem zaměstnanců, aby si udrželo potřebné standardy předepsané pro mezinárodní letiště leteckými předpisy, uvedl zastupitel.
Jediná pravidelná linka společností Pobeda, která byla v minulých letech klíčovým obchodním partnerem letiště, přestala létat mezi Moskvou a Karlovými Vary v roce 2020 na jaře. Loni nebyly uskutečněny žádné lety. Vedení letiště se nepodařilo domluvit ani pravidelné lety se společností Norwind Airlines na lince do Petrohradu. Letiště bylo tedy závislé pouze na nepravidelné letecké dopravě.
Letecká škola F-Air provozující pilotní výcvik na karlovarském letišti od roku 2019 uskutečnila v roce 2021 menší počet výcvikových letů. Meziročně klesl počet takzvaných pohybů téměř o polovinu. Letecká škola ale dál zůstává pro letiště podle zastupitele důležitým partnerem, který vytváří dodatečné příjmy.
Zmírnit letošní hospodářský výsledek pomohlo i navázání spolupráce s firmou AViTechnics, která provádí na letišti traťovou údržbu letadel pro lotyšského klienta Smartlynx Airlines. Za rok 2021 se na letišti vystřídalo na traťové údržbě několik letadel. Spolupráce s AViTechnics bude pokračovat i letos.
"Rok 2021 byl ekonomicky náročným rokem pro celou společnost. Doufejme, že letos bude situace příznivější, dojde k oživení letecké dopravy a letiště se bude moci dál rozvíjet. První vlaštovkou v tomto směru je oznámení cestovní kanceláře Čedok o provozování přímých letních letů z Karlových Varů do turecké Antalye," řekl neuvolněný zastupitel pro oblast dopravy Jan Bureš (ODS).
Podle jednatelky Alice Justiny Undus bude letiště letos usilovat o zprovoznění dalších pravidelných linek a o modernizaci dráhy. Záměr rozšíření vzletové dráhy bude pokračovat vypsáním výběrového řízení na projektanta stavby.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.