Rada města Karlovy Vary schválila způsob zadání veřejné zakázky na demolici starého a stavbu nového mostu přes řeku Ohři. Ta bude zadána takzvaným „žlutým fidicem“ s tím, že byla stanovena tři hodnotící kritéria – nabídková cena stavby, doba samotné stavby a kvalita a složení týmu.
„Základním hodnotícím kritériem je samozřejmě ekonomická výhodnost nabídky. I proto se město vydává cestou takzvaného žlutého fidicu, který by měl být časově i ekonomicky nejvýhodnější,“ popisuje mluvčí karlovarského magistrátu Helena Kyselá.
Zmiňovaný žlutý fidic je systém zadání zakázky, kde vše realizuje vítězný subjekt, tedy projekt, demolici stávajícího přemostění a stavbu nového mostu. Z pohledu zadavatele je v tomto postupu vyšší míra vstupních rizik, neboť například nezná projektové řešení, ale většinou je časově i ekonomicky daleko výhodnější než standardně zadávaná zakázka podle projektové dokumentace.
„Tímto způsobem byl v Karlových Varech postaven Doubský most a myslím si, že to byl správný postup. Navíc tento postup běžně používají i velcí veřejní zadavatelé v České republice jako je Ředitelství silnic a dálnic, Stavby železnic a další,“ uvedl náměstek karlovarské primátorky Petr Bursík (ODS).
Lhůta pro podání nabídek pro realizaci stavby nového Dvorského mostu je do 16. listopadu letošního roku. V rozpočtu města je na tuto stavbu alokováno 120 milionů korun.
„Předpokládáme, že bychom na přelomu roku měli mít podepsanou smlouvu s dodavatelem. Očekávaná doba stavby nového Dvorského mostu je 52 týdnů,“ dodala mluvčí magistrátu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.