Jedna z nestrmějších karlovarských ulic spolykala téměř čtyřicet milionů korun. Z větší části je hotová, na podzim se začne řešit projekt opravy prostoru v těsném okolí kostela Máří Magdaleny, kterým oprava této komunikace skončí. Pokračovat se bude v ulicích Kolmá a Vyšehradská.
„Moravská ulice je v současné chvíli dokončena v části pojezdu s tím, že prostor kolem kostela Máří Magdaleny se bude řešit samostatnou projektovou dokumentací. Odhaduji, že výběrové řízení na zhotovitele tohoto prostoru, se bude vypisovat v říjnu,“ uvedl náměstek karlovarské primátorky Petr Bursík.
Prostor kolem kostela bude vydlážděn původní historickou dlažbou, jejíž část byla vytěžena před zahájením rekonstrukce při archeologickém průzkumu. „Další dlažbu máme uschovánu a zbytek vytěžíme v areálu bývalého pivovaru, kde je shodou okolností stejná dlažba. Odhadem jsou kostky zhruba sto padesát let staré a v pivovaru se bude jednat asi o sto metrů čtverečních,“ říká dále náměstek.
Po zahájení stavebních úprav bylo v Moravské ulici objeveno několik dutin, o kterých nikdo nevěděl.
„To nemohl nikdo tušit. Ty kaverny se objevily, když se dělala kanalizace a v současné době jsou zasypané a problém je vyřešen,“ pokračuje dále náměstek s tím, že náklady na opravu ulice se vyšplhaly ke čtyřiceti milionům korun.
Rekonstrukce Moravské ulice měla být jakýmsi vzorovým řešením pro opravy sousedních strmých ulic Kolmé a Vyšehradské, které mají ještě větší procentuální sklon.
„Už jednou proběhlo výběrové řízení na zpracování studie na ulici Kolmou, ale přišla jenom jedna nabídka a ta převyšovala naše možnosti, takže jsme toto výběrové řízení zrušili a připravujeme nové řízení. Pracuje na něm Kancelář architektury města, která bude toto řízení nově vypisovat,“ doplňuje Petr Bursík.
Problémem Moravské ulice zůstává vyplavený štěrk, na který někteří lidé po nedávných deštích poukazují a berou to jako špatně odvedenou práci. "V těchto místech nebylo možné dlažbu zabetovovat a proto se musely spáry vysypávat štěrkem, který se samozřejmě při prudším dešti nebo větších sráížkách vyplavuje. Je ale dohoda, že štěrk bude dodavatelem průběžně doplňován a to jak v době záruky, tak po ní," uzavřel Petr Bursík s tím, že předmětem diskuze jsou i drenážní žlaby, jejich šíře a četnost v dalších ulicích připravovaných k rekonstrukci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.