Dnes, 11:00
Karlovarský kraj hlásí výrazný zájem o službu on-line pohotovosti, kterou spustil letos v březnu. Občané s trvalým pobytem v regionu mohou díky ní zdarma konzultovat své zdravotní potíže s praktickým lékařem nebo pediatrem, a to kdykoli během dne i noci. Služba funguje v režimu 24/7 a komunikace probíhá přes chat, telefonický hovor nebo videohovor.
Podle kraje se do mobilní aplikace dosud registrovalo 20 917 obyvatel. Rostoucí zájem potvrzuje i náměstek hejtmana pro oblast zdravotnictví Petr Kubis.
„Těší mě, že čísla registrovaných občanů v rámci mobilní aplikace stále rostou a že jejích služeb občané využívají. Zatím se nám dostává jen pozitivní zpětné vazby, a to napříč věkovými kategoriemi uživatelů. Lidé vnímají jako největší benefit neomezenou dostupnost lékařské péče, to, že nemusí cestovat k lékaři a trávit čas v čekárně a také vystavení e-receptu a rychlé zahájení léčby. A to je přesně to, co jsme od této služby očekávali,“ uvedl.
Z posledních statistik vyplývá, že přes aplikaci se s lékařem spojilo již 4 935 pacientů. Nejčastěji využívají videohovor (57 %), dále chat (40 %) a pouze tři procenta pacientů volí běžný hlasový hovor. Nejvíce uživatelů pochází z okresu Cheb (40 %), zbylé kontakty si rovnoměrně dělí okresy Sokolov a Karlovy Vary (každý po 30 %).
Dospělí pacienti převládají – tvoří 71 % všech případů, zatímco děti představují 29 %. Služba už také vystavila 1 688 e-receptů. Garantovaná doba pro spojení s lékařem je do 30 minut, reálně se však pacienti dočkají odpovědi zpravidla během dvou minut.
On-line pohotovost má sloužit především k řešení akutních a jednodušších zdravotních obtíží. Není určena k dlouhodobému sledování chronických nemocí ani k předepisování léků na takové diagnózy. V případě vážného ohrožení zdraví kraj připomíná, že je nutné volat záchrannou službu. Kamenné pohotovosti v nemocnicích nadále fungují beze změny.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám