Dostavba dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Prahou je mnoho let diskutované téma. V minulosti zaznělo již mnoho termínů jejího plánovaného otevření, ale žádný zatím nebyl splněn. Nyní se mluví o roce 2026 a obnovují se jednání o dostavbě úseku Cheb - hranice s Německem a napojení na dálnici A93.
„S vedením Ředitelství silnic a dálnic jsme již o možné přípravě stavby části D6 na hranici s Německem jednali a kromě dostavby D6 na Prahu to patří k prioritám v oblasti dopravy v našem regionu. Naším cílem je řešit nejen úsek v českém příhraničí, ale i německé napojení na dálnici. Z toho důvodu mám v plánu se spojit s vládní prezidentkou Horních Frank a požádat o to, abychom ve společné nótě podpořili dostavbu české i německé části,“ uvedl hejtman Petr Kulhánek (STAN).
Zmiňovaný úsek mezi Chebem a hranicí je zhruba osm a půl kilometru dlouhý a dobře o něm ví i stávající ministr dopravy Karel Havlíček (ANO), který o něm jednal s představiteli Karlovarského kraje. Během videokonference ministr sdělil, že má v plánu setkání se spolkovým ministrem dopravy Andreasem Scheuerem a požadavek Karlovarského kraje bude jedním z témat společné debaty.
„Kromě toho nám ministr přislíbil, že bude po svém německém partnerovi požadovat deklaraci toho, že Německo s dostavbou napojení od hranic s Karlovarským krajem na A93 počítá a bude zjišťovat, v jakém časovém horizontu by to bylo možné realizovat,“ doplnila Jana Pavlíková, mluvčí Karlovarského kraje.
Podle další informací se uvažuje o dostavbě úseku D6 od Chebu na hranice ve čtyřpruhu. Problém je také v tom, že na bavorské straně napojení na dálnici A93 před časem vypadlo ze spolkového plánu priorit ve výstavbě dopravní infrastruktury
„Bude-li rozestavěna většina úseků D6, měla by se připravit i část směrem k Německu. Jestliže chceme Karlovarský kraj rozvíjet a posílit, pak je pro něj tato infrastruktura důležitá, což platí i o napojení na A93 v Německu,“ řekl Karel Havlíček.
Vedle výše zmiňované dostavby dálnice D6 na území České republiky a její napojení na dálnici A93 žádá vedení Karlovarského kraje ministra Havlíčka, aby v Německu jednal také o elektrifikaci železniční trati Marktredwitz – Cheb.
„Víme, že prioritu má úsek Norimberk – Plzeň, ale pro nás je důležitá rovněž elektrifikace trati Marktredwitz - Schrinding - Cheb, která zintenzivní železniční dopravu z Norimberku do Karlových Varů a do Prahy,“ uzavírá Jan Bureš (ODS), náměstek hejtmana pro dopravu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.