Společnosti Jan Becher Pernod Ricard v covidovém roce klesly tržby i zisk. Karlovarský výrobce likérů vykázal ve finančním roce končícím letos v červnu tržby 1,073 miliardy korun, což bylo o 124 milionů korun méně než v předchozím roce. Zisk před zdaněním dosáhl 122 milionů korun, o rok dříve to bylo 221 milionů. Serveru Seznam Zprávy to řekla generální ředitelka firmy Anna Beriashviliová. Hlavními důvody poklesu jsou podle ní uzavření restaurací a barů, příklon k levnějším druhům alkoholu, ale i nedostatek turistů v Česku.
„Prošli jsme si mimořádným rokem. Dlouhá omezení a absence turistického ruchu měly na naše tržby samozřejmě negativní dopad. Náš obrat klesl zhruba o 11 procent,“ řekla webu ředitelka. V kontextu celého roku ale výsledky hodnotí jako pozitivní
„Pandemie změnila vše kolem nás,“ zmínila. Dodala, že se konzumace z podniků přesunula do domácností a zejména v začátku pandemie se výrazně zvětšila senzitivita Čechů na cenu a preferovali levnější druhy alkoholu.
V loňském roce také mírně klesl objem vyrobené Becherovky. Loni ho likérka vyrobila pět milionů litrů, o rok dřív to bylo 5,4 milionu litrů.
Firma dvě třetiny své produkce vyváží do zahraničí. Tam se jí loni i přes omezení a covid podařilo objem prodejů mírně navýšit, stejně tak jako prodej importovaných značek, který vzrostl o 4,9 procenta, píše web.
Jan Becher Pernod Ricard je společnost s českými kořeny a celosvětovou působností. Je součástí francouzského koncernu Pernod Ricard, druhého největšího výrobce destilátů a vína na světě. Vlajkovou lodí společnosti je bylinný likér Becherovka, který se vyrábí v Karlových Varech a vyváží do více než 40 zemí světa. Na českém trhu ale Jan Becher Pernod Ricard distribuuje více než 50 prémiových světových značek alkoholu jako například Jameson, Beefeater, Havana Club, Absolut a další.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.