úterý 11. srpna 2020 Zuzana

Vlak na Vary měl v Perninku podle inspekce čekat, což se nestalo

Vlak jedoucí na Karlovy Vary, který se v úterý na Karlovarsku srazil s protijedoucí soupravou, měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Podle Drážní inspekce (DI) to vyplývá ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem, řekl dnes v Radiožurnálu generální inspektor Jan Kučera. Při srážce vlaků poblíž Perninku zemřeli dva lidé, a 24 utrpělo zranění

Vyšetřovatelé podle Kučery vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dirigujícím dispečerem. „Z nich opravdu vyplynulo, že vlak jedoucí směrem na Karlovy Vary měl ve stanici Pernink čekat na protijedoucí osobní vlak. To se nestalo," uvedl generální inspektor Jan Kučera.

Podle mluvčího DI Martina Drápala bude zjištění, proč vlak nečekal, podstatné kvůli tomu, aby Drážní inspekce mohla zjistit příčinu nehody a navrhnout bezpečnostní opatření, která by podobným událostem mohla zabránit. I když je z prvních poznatků zřejmé, že hlavní příčinou tragické nehody byla lidská chyba, podle Drápala bude vyšetřování příčin nehody trvat několik měsíců.

Na trati, kde se v úterý tragická nehoda stala, není žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vše tak závisí jen na komunikaci s dispečerem.

Jakou rychlosti vlaky v okamžiku srážky jely, inspekce zatím neví. U jednoho z vlaků se podle Kučery rychloměr zasekl na rychlosti 47 kilometrů v hodině. „Vzhledem k tomu, že na trati je traťová rychlost 50 kilometrů v hodině, dá se předpokládat, že srážka byla zhruba do 100 kilometrů v hodině," řekl Kučera. O síle nárazu podle něj svědčí, že Regionova jedoucí od Karlových Varů se po střetu posunula o 12 metrů zpět.

Přestože jednou z obětí nehody je německý občan, česká DI na vyšetřování s obdobnou organizací v Německu nespolupracuje. „Nehoda se stala na českém území, v českém mezistaničním úseku. S německými kolegy jsme nemluvili. Pokud by se to stalo třeba blíže k Potůčkům, v tom úseku ke státní hranici, tak bychom logicky s německou drážní inspekcí spolupracovali," vysvětlil Kučera Radiožurnálu.

Technika v noci odtáhla vlaky zpět na nádraží. Od rána je regionální trať mezi Karlovými Vary a německým Johanngeorgenstadtem znovu v provozu. „Kolem půlnoci se tak podařilo zaklíněné vlaky dotáhnout na nádraží v Perninku. Co s vlaky nyní bude, je na Českých drahách, kterým patří. Samotná trať při nehodě poškozena nebyla," uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Nehoda se stala v úterý odpoledne mezi Novými Hamry a dopravnou Pernink. Osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu se srazil s osobním vlakem v opačném směru. Obě kabiny srážka zničila. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět bylo zraněno těžce a středně těžce. Lehce se zranilo 15 lidí a sedm záchranáři ošetřili na místě. Policie srážku vyšetřuje pro podezření z trestného činu obecného ohrožení, zadržela jednoho ze strojvůdců. Předběžnou škodu Drážní inspekce vyčíslila na 20 milionů korun. Provoz na trati byl obnoven dnes ráno.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Autoři | Foto HZS KVK

Štítky nehoda, vlak, strojvedoucí, dráha, železnice, krimi, Policie, Pernink

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.